2016. jún 10.

Voltál idén szűrésen?

írta: NagyMariann
Voltál idén szűrésen?

Nagyon fontos kérdés egy mai nőnél: idén voltál szűrésen a nőgyógyászodnál?

 

Ha nem, kérj időpontot még MA!

letoltes.jpg

Aktuális téma: 2016.06.09.- A rák túlélők napja!

És ez az én napom is!

Sokan csak akkor fordulnak orvoshoz, ha valamilyen tünetük van. Sajnos ez nem jó szemlélet! Ezen kellene változtatni mindenkinek. Ugyanis a rák nem válogat! Ha idejében elkapjuk, akkor van esély a teljes gyógyulásra. Ráadásul egy nőgyógyászati szűrésen másfajta betegségre is fény derülhet, ami eddig még nem okozott panaszt. Ne féljünk, menjünk! 

Magyarországon a méhnyakrák következtében évente mintegy 500 nő hal meg. A betegség előfordulása hazánkban 7%-kal magasabb az európai uniós átlagnál, a méhnyakrák okozta halálozás pedig 45%-kal.

A mellrák mellett a méhnyakrák is szedi áldozatait. Pedig nem kellene, hiszen egyrészt már védőoltással is védekezhetünk a méhnyakrák felelősének tekinthető HPV vírusfertőzés ellen. Másrészt pedig az éves szűréssel, ha már kialakult, időben elcsíphető! Ha nem tudunk elmenni a nőgyógyászhoz, az ÁNTSZ-től kapott behívó levelünkkel már a védőnőket is felkereshetjük. A Védőnői Méhnyakszűrő Program keretében országszerte immár 5. éve kapnak elméleti és gyakorlati képzést az erre elhivatott védőnők is.

Igen aktuális téma ez, hiszen sajnos én is elkaptam a HPV fertőzést és sajnos nálam is kialakult a rákos elváltozás. Ha nem járok minden évben rendszeresen szűrésre, nem biztos, hogy most megírom ezt a bejegyzést.  1 évvel ezelőtt komoly, mondhatjuk, hogy életmentő műtéten estem át. Nem volt elég erős a szervezetem a vírus elpusztítására, ezért alakulhatott ki nálam is a betegség. Lassú, hosszú felépülésen vagyok túl.  Senkinek nem kívánom ezt az utat!

A szűrés nem fájdalmas. Már majdnem minden rendelőintézetben működik nőgyógyászati rendelés, nyugodtan menjünk el egy vizsgálatra évente egyszer legalább! Egyúttal az emlővizsgálatot se felejtsük ki!

Nem felejtem el a sok segítséget, amelyet a Mályvavirág Alapítványtól kaptam és kapok még ma is. Bármikor fordulhatok feléjük kérdéssel, kételyekkel, mindig meghallgatnak, segítenek. 

A témával kapcsolatban további részletes információk az alábbi internetes oldalakon találhatók.

http://www.malyvavirag.hu/

http://daganatok.hu/

http://www.emlorakalapitvany.eoldal.hu/

 

 

 

JEGES FAGYLALTOT MINDENKINEK!

2016.06.19-ig minden gyermek póló, rövidnadrág, szoknya 15%-os kedvezménnyel kapható! Kattintson

 

Szólj hozzá

egészség egészséges oldal