2016. júl 03.

Bajnokok reggelije

írta: NagyMariann
Bajnokok reggelije

Egyszerű almás-zabpelyhes palacsinta

Kisgyermekes anyukaként sokszor meggyűlik a bajom az ételekkel. Jobban mondva csak a "mit adjak a gyereknek enni" és a "mit főzzek" részével.

Nos a reggeli palettánk eléggé szűkös, hiszen az elmúlt 2 hónapban igencsak válogatós lett a kisfiam, aki most 21 hónapos. Tudom, hogy változik ős is napról-napra, de mégis nehéz rajta eligazodni. Most új őrülete a NEM, amit szívesen alkalmaz főleg az ételekre. 

pancake-767567_640.jpg

Éppen ezért annyira örültem, amikor rátaláltam erre a reggeli palacsinta receptre. Akármikor elkészítem, ennek nem tud ellenállni. A neve: bajnokok reggelije.

Hozzávalók: 

- 5 dkg liszt (lehet zabliszt is),

- 5 dkg zabpehely,

- 15 dkg natúr joghurt v. tejföl ( a tejföllel krémesebb),

- 10 dkg alma,

- 2 db tojás

- 1 kk sütőpor,

- 2 dkg vaj olvasztva vagy 2 ek olívaolaj,

- 1 ek méz vagy kukoricaszirup,

- 1/2 kk fahéj,

- a tálaláshoz méz, lekvár vagy ízlés szerint juharszirup, csokiöntet....stb. és gyümölcsök: banán, eper, barack- ki mit szeret. 

Az elkészítése nagyon egyszerű. Az almát meghámozzuk és lereszeljük. Egy tálban a hozzávalókat kimérjük és jól összekeverjük. Nagyon fontos, hogy egy fél órát mindenképpen pihentessük, hogy jól összeálljon a tészta és a zabpehely is megpuhuljon. Egyszer türelmetlen voltam és hamarabb sütöttem ki, hát nem lett jó. 

Tehát fél óra múlva forrósítsunk fel egy serpenyőt, kenjünk szét benne némi vajat vagy olívaolajat (így kevesebb kell) és már süthetjük is a család örömére. Én evőkanállal adagolom, és minipalacsintákat sütök belőle. Ha kész, a tálaláshoz ne feledjük az önteteteket és a gyümölcsöket, de önmagában is nagyon finom és laktató.

Jó étvágyat hozzá! 

 

 

www.katicasbolt.hu

márkás, minőségi használt gyerekruhák

kattints és nyerj! 

Szólj hozzá

recept gyerekes oldal színes oldal katicásbolt