2016. már 24.

Pöttyös tojás, kék tojás, hímzett tojás, csipkés tojás....

írta: NagyMariann
Pöttyös tojás, kék tojás, hímzett tojás, csipkés tojás....

... kerek tojás, piros tojás... és még folytathatnám, mint Gombóc Artúr a Pom Pom mesében a csokoládéval.

Ki milyen tojást szokott festeni? Én esküszöm a hagyományos, kézzel készített hímes tojásra. Ezért az utóbbi években legtöbbször írókával készítem el a hímeseket. Volt, hogy a decuopage technikát használtam.

Mától minden lány és asszony csak kifújt tojást használjon fel a főzéshez! Így időt spórolunk meg, hiszen akár ma, vagy holnap is megfesthetünk pár darab tojást. Hogyan is kell kifújni a tojást? Elárulom a  hosszú évek alatt gyűjtött tapasztalatomat. Veszünk egy hústűt, vagy zsákvarró tűt, kinek mi van otthon. A tojás tetejébe és aljába is óvatosan ütünk egy lyukat. A tűvel jól összekeverjük a tojást a héjában, így sokkal könnyebb kifújni. Aztán előveszünk egy tálkát, vagy poharat. Felétartjuk a tojást, nagy levegő és fúúúúújod, ameddig a tojás teljesen ki nem folyt a héjából. Aztán félrerakod a héjat, erre használhatsz egy üres tojástartót is. Így gyűjtheted a héjakat egészen húsvétig. 

Ha nem akarunk tojást fújni és a húsvét alkalmával szeretnénk elfogyasztani a keményre főtt tojást, érdemes a természet palettájából színt választani. A természetes festésről bővebben már itt írtam. 

A tojást festés előtt mindig alaposan émossuk meg a tojásokat mosogatószerrel, ezután öblítsük le őket. Ezzel zsírtalanítjuk a tojás felületét, így a színanyag egyenletesen tapad meg, ezen kívül a mosogatószerrel eltávolítjuk a tojáshéjon esetlegesen előforduló baktériumokat. Dolgozzunk tiszta kézzel.)

Most valami egészen másról írok: a tojás díszítéséről.

1. Horgolás

Gondoltam egy nagyot, elővettem régi kötőtűmet és nem kicsit megkopott tudásom és körbehorgoltam egy tojást. Piros hímzőfonalat használtam hozzá. Sablont nem követtem, csak úgy érzésre. persze van, aki sokkal profibban csinálja ezt, de szerintem így is igazán szép lett a hímesem. Szeretettel készítettem annak, aki húsvét napján elsőnek locsol majd meg (üzenet a páromnak, legyen szíves meglepődni, mikor megkapja a hímest!). 

20160324_144239.jpg

20160324_144225.jpg

 

2. Berzselés -

A tojásokra bevizezett petrezselyemlevelet simítunk. Szorosan bekötjük egy nylonharisnya darabba vagy gézbe, majd festékfürdőbe állítjuk. A kész tojásokat kicsomagolva ott marad világosan a levél helye. 

 

 

 

 

 

 3. Ragasztott tojás

Fesd be a főtt tojást egy általad kiválasztott színnel, majd hagyd megszáradni. Tégy apró pöttyöket (vagy csíkokat) ragasztóból (vagy ragacspöttyöket) a tojásra. Egy tálba tégy színes homokot, majd mártsd bele a ragacsos tojást és addig forgasd a tálban, amíg minden ragasztópötty megtelik homokkal.

Ugyenzzel a technikával magokat, száraztésztát és mindenféle csillogós dolgot ragaszthatsz a tojásra.

 

 

 

 

b7d7cdb7c29443707a2a4b2456dd8d4e.png

872ab5db3a6c46a614d68bb38ec74d63.png

4. Használj tartós (alkoholos vagy lakk) filctollat a díszítéshez.

 

 d5779fbf0944ac13301b1131d8cd3274.png

d9e29890e2bed8a29a2b5fece02b3cfc.png

És még néhány egyedi ötlet:

ded79732f0fb5db9df73667bab696a55.png

485d5ea261e3edb2d59055b2c29fe202.png

cf0a0de16fd754fe3f8d9fc4bb6f0082.png

források: otthonokeskertek.hu; anyuci.hu; cuppanosnagypuszi.lapunk.hu, nlcafe.hu, nyultam.com

Szólj hozzá

ünnepelünk kreatív sarok